Casa dei Bambini

Barnehagen er en av de viktigste sosiale arenaene for barn i utvikling- velkommen til oss!

På toppen av Vettakollen i lyse lokaler med blikk over Oslofjorden  finner du Casa dei Bambini. Med umiddelbar nærhet til skog og mark har barnehagen en unik mulighet til lek og utfoldelse i friluft. Casa dei Bambini er en én-avdelings barnehage med 22 barn i alderen fra 2 til 6 år.

Som en montessoribarnehage følger vi Dr. Maria Montessoris pedagogiske prinsipper. Fokuset er plassert på barna som individer som utvikler seg i eget tempo. De ansatte skal tilrettelegge for barnas individuelle utvikling ved å observere dets behov og systematisk presentere det pedagogiske materiellet deretter.

Vi er et lite samfunn hvor barn og voksne må respektere og lytte til hverandre. Samarbeid om å ta vare på både innemiljøet og utemiljøet er viktig. Vi har alle et ansvar for å ta vare på barnehagen. I hagen sår vi blomster og grønnsaker, luker og steller. Prosessen fra å dyrke et frø, se det spire og gro, til vi til slutt høster og spiser maten er spennende og læringssrik. I Casa er vi opptatt av miljøet og jobber daglig med bærekraftig utvikling i barnas hverdag.

Casa dei Bambini Montessoribarnehage er tilknyttet Oslo Montessoriskole. Skolen og barnehagen er i samme bygg og har tilgang til skolens gymsal og skolegård. Casa dei Bambini følger Oslo Montessoriskoles ferier og fridager, men holder åpent deler av høst- og vinterferien, samt ut juni måned. Barnehagen starter en uke før skolen om høsten.

Barnehagen er åpen fra kl. 8.00-16.30.

CasaDeiBambiniOslo